utlägg i tjänsten
Home » Produkterna » Procountor Utlägg

Procountor Utlägg – kvittoredovisning som gör dig glad

Procountor Utlägg är en digital tjänst som passar både små och stora företag. Det är en app som förenklar utläggshanteringen. Som kopplar ihop kvitton med inköp. Minimerar risker. Och spar värdefull tid som ni kan använda till annat.  

Smidig hantering av kvittoredovisning & utlägg för alla parter

Hantering av utlägg är för de flesta redovisningsbyråer ett tidskrävande arbete. Inte sällan får redovisningsbyrån skrynkliga och urblekta papperskvitton med svårtydda anteckningar på. Att det tar tid, skapar stress och frustration är inte svårt att förstå.

Med vår nya tjänst Procountor Utlägg blir kvittohanteringen både rolig och enkel. Kunden fotar och registrerar sitt kvitto direkt på plats med mobilen. Appen läser av belopp, moms och datum. Kvittot sparas automatiskt och skickas till redovisningsbyrån som bokför utläggen.   

När redovisningsbyrån får kvittorapporten är den attesterad och klar. Därmed minskar ert administrativa arbete, eftersom ni slipper tolka och bokföra utlägg och varje kvitto separat. Det ökar också säkerheten. Risken för misstag minskar och eventuella fel i bokföringen minimeras. Att bokföra utlägg från anställd blir till exempel mycket enklare.

Appen fungerar för alla typer av utlägg och kvitton, vilka sparas digitalt och är fullt spårbara.

Funktioner med Procountor utlägg

Funktioner Procountor Utlägg

  • App för IOS och Android
  • Ta emot digitala kvitton
  • Webbportal för administration av utlägg/kvitto
  • Backup och arkivering digitalt 
  • Dokumenthantering med läsrättigheter
  • Kontaktyta mellan byrå och kund

 

Enkelt att komma igång

Vi vet hur svårt det är att ta steget från manuell hantering till digitala tjänster. Därför vill vi göra övergången så smidig som möjlig.

Själva molntjänsten tar bara några minuter att ladda ner, sedan kan ni i princip komma i gång direkt. Vi hjälper er med onboarding. Och om något är oklart finns Procountor-teamet tillgänglig för support.

Så varför slösa tid på att registrera kvitton manuellt? Läs mer om hur vi förenklar kvittoredovisning.

3 skäl att digitalisera utlägg

Effektivisering

  • Minskar arbetskostnader
  • Smart integration med ert bokföringsprogram
  • Alla kvitton samlat på ett ställe – fullt spårbart

Tidsbesparing

  • Minimerar manuella processer
  • Skapar ordning och reda – frigör tid
  • Försäljnings- och driftstöd

Kvalitetsförbättring

  • Inmatningsfel undviks
  • Tydliga och korrekta rapporter
  • Tid över för affärsutveckling

Procountor Utlägg är gratis för redovisningsbyrån

Många tror att det är dyrt och krångligt att digitalisera. Men besparingen blir ofta mycket större än kostnaden. Dessutom skapar det ett värde för såväl era kunder som ert företag. Häri finns en konkurrenskraft som gör er hållbara. Och som stärker er position på marknaden. 

Era kunder betalar endast 59 kronor/månad/användare. För er som redovisningsbyrå är Procountor Utlägg gratis. Det är vår förhoppning att även mindre företag ska våga satsa på en digital kvittohantering. Är du en av dem? 

Med Procountor blir steget mot en modern redovisningsbyrå enkelt att ta!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Procountor

Procountor är ett digitalt bokföringsprogram för företag och redovisningsbyråer att använda gemensamt. Med vårt digitala bokföringsprogram kan du enkelt sköta företagets ekonomi, oavsett var du befinner dig eller tid på dygnet.

I dagsläget är kvittotjänsten färdig att lansera och inom kort kommer vi även erbjuda faktura- och dokumenthantering, traktamente och körjournal.

Procountor Utlägg är:

  • Molnbaserad
  • Automatiserad 
  • Enkel att implementera
  • Användarvänlig

Hur fungerar Procountor Utlägg?

  1. Granska

Stäm av att inkomna kvitton och gjorda konteringar.

  1. Komplettera

Gör eventuella korrigeringar eller tillägg.

  1. Bokför

Godkänn bokföringen och överför korrekt och avstämd information till bokföringsprogrammet. Kvittot lagras i molnet enligt gällande lagkrav.

Gör din kvittoredovisning för utlägg enklare med Procountor.

Frågor & svar

Vad är ett utlägg?

Ett utlägg innebär att du har en utgift för företagets räkning. Det kan exempelvis handla om att du köpt kontorsmaterial eller material till en mässa.

Vad är eget utlägg?

Ett eget utlägg innebär att en anställd betalat en utgift för företaget med egna privata pengar. Om en anställd exempelvis betalar en dator till kontoret är det ett eget utlägg.

Hur bokför jag ett utlägg?

Eget utlägg bokför du som en kostnad för företaget som får en skuld till den anställde som betalat privat.

Hur betalas utlägg ut?

Ett personligt utlägg som dina medarbetare har gjort betalar du ut vid lön som en kostnadsersättning.

Vilka fördelar finns med Procountor utläggstjänst?

Utläggsredovisning är för de allra flesta ett tidskrävande arbete som inte sällan skapar både frustration och stress. Men Procountor utlägg kan ni effektivisera ert arbete eftersom processen automatiseras. Ni minimerar också risken för fel i bokföringen eftersom underlaget är komplett och konterat. Kvittona sparas digitalt och blir även sökbara.

Vad kostar tjänsten?

Utläggstjänsten är gratis för redovisningsbyrån. Dina/era kunder betalar 19 kronor/månad/användare.

Vi är en liten redovisningsbyrå. Kan vi ändå använda Procountor app för utlägg?

Vår tjänst är skapad för att passa både små och stora företag/organisationer.
Den gör det enkelt för dig att hantera dina kunders kvitton och utlägg. Tjänsten är gratis? och du får också hjälp att komma igång.

Vi vill bli mer digitala, men vet inte hur eller vad vi ska börja med. Kan ni hjälpa oss?