
Kvitto med Procountor Utlägg – automatisera kvittohanteringen för en enklare vardag
Procountors tjänst gör din kvittoredovisning enkel och du sparar tid med vår kvitto app. Du minskar risken för fel. Och minimerar stress. Dessutom gör du en insats för miljön. Att digitalisera kvittohanteringen är faktiskt enklare än du tror.
- Prova kostnadsfritt
- Används av mer än 20 000 företag
- 3038 omdömen i Appstore – 4,8/5
Testa helt gratis i 30 dagar.
Pris för dig som företag –
59 kr/månad/användare
Vår tjänst kostar kostar 59 kr/månad/användare. (Faktureringperioden är 12 mån i förväg).
Bli ett företag i framkant med Procountors kvittotjänst. Börja redan idag!
5 skäl att använda vår tjänst
En riktigt bra tjänst för dig med många utlägg i tjänsten, den ger dig full kontroll. Oavsett om du gör ett personligt utlägg så kan lätt visa din kvittoredovisning för personligt utlägg.
- Snabbt och enkelt
- Inga fler borttappade kvitton
- Spara tid och pengar
- Smidig rapportering
- Kontroll över företagets utgifter
Att spara ditt kvitto är inte bara praktiskt för att ha en översikt över dina utgifter – det är också ett krav enligt bokföringslagen.

Kom i gång enkelt
Övergången från manuell kvittohantering till digital ska vara enkel. Därför har vi gjort det smidigt för er. Ni laddar ner tjänsten från Appstore eller Playstore. Appen, som fungerar för både IOS och Android, är lätt att använda. På några minuter är ni i gång.
Vi hjälper er med onboarding. Support finns sedan ett samtal bort om det skulle vara något ni undrar över.
Digitala kvitton – en del av ett modernt företag
Vid det här laget är ni förhoppningsvis redan övertygade om att ni ska ta steget och övergå till att hantera företagets kvitton digitalt. Vi törs lova att administrationen kring kvitton blir betydligt enklare. Vi törs också lova att du sparar både tid och pengar. Och att inga förkunskaper krävs.
Appen fungerar för alla typer av kvitton; papper, digitala och mail. Ni kan när som helst stämma av era kvitton och förbereda månadens kvittorapport. När redovisningsbyrån får er rapport är den attesterad och klar, vilket gör det enkelt att bokföra.
Procountor Utlägg fungerar sömlöst med alla redovisningsprogram. Det skapar också ett värde för ert företag. Det gör er mer hållbara och stärker er konkurrenskraft på marknaden.
Vår tjänst för bokföring av kvitton är:
- Molnbaserad
- Automatiserad
- Enkel att implementera
- Användarvänlig
Hur fungerar det att bokföra kvitto?
Fota
Ta en bild på ditt kvitto med mobilen. Om det är digitalt sparar du ner det i appen. Appen tolkar informationen och fyller i OCR.
Attestera
När appen registrerat all information väljer du utläggskategori, därefter sparar och attesterar du kvittot.
Skicka
Kvittot skickas sedan automatiskt till din redovisningsbyrå där det bokförs och betalas ut. Klart!

Procountor Utlägg är gratis för redovisningsbyrån
Många tror att det är dyrt och krångligt att digitalisera. Men besparingen blir ofta mycket större än kostnaden. Dessutom skapar det ett värde för såväl era kunder som ert företag. Häri finns en konkurrenskraft som gör er hållbara. Och som stärker er position på marknaden.
Era kunder betalar endast 59 kronor/månad/användare (exkl. moms). För er som redovisningsbyrå är Procountor Utlägg gratis.(Faktureringperioden är 12 mån i förväg). Det är vår förhoppning att även mindre företag ska våga satsa på en digital kvittohantering. Är du en av dem?